STARTSCHEMANGRUPPTRÄNINGBARNPRISER/ANMÄLANLEDAREFÖRENINGENFAQKONTAKTA OSS
GRATIS SOMMARTRÄNING V 28

 

Måndag 6/7 
kl 19:00-20:00
Aerobics/styrka m Jovanka 
Samling: Lillsjöbadet 

Tisdag 7/7
kl 18:00-19:00
Danze/Tabata m Karin & Micke 
Samling: Planen bakom Finnstaskolan 

kl 19:00-20:00
Tabata m Micke F 
Samling: Lillsjöbadet 

Onsdag 8/7
kl 18:00-19:00
Gympa Energy m Lillemor 
Samling: Lillsjöskolan 

Torsdag 9/7
kl 18:00-19:00 
Gympa m Anna 
Samling: Planen bakom Finnstaskolan 

kl 19:00-20:00
EFIT m Micke F 
Samling: Lillsjöbadet 

Fredag 10/7
Inga träningspass 

Lördag 11/7
kl 10:00-11:00
HIIT Cardio/Styrka/Core m Karin & Micke 
Samling: Planen bakom Finnstaskolan 

kl 10:30-11:30 
Zumba m Frida 
Samling: Kungsängen IP, plan 5 

Söndag 12/7 
Inga träningspass 

VARMT VÄLKOMMEN! 
 

//GYMMIX UPPLANDS-BRO
Dagens pass
Barngympa
Samarbeten
PASSBESKRIVNING SOMMARTRÄNING
Inlagd 2020-06-02

Passbeskrivningar SOMMAR-SCHEMA 

Cirkelträning/Cirkelfys 
Cirkelfys är ett stationsbaserat pass med fokus på styrka och en del kondition. Du utmanas med hjälp av både kroppstyngd, vikter och andra redskap så när du går därifrån ska din kropp fått sig en rejäl genomkörare. Varje pass består av 3 varv innehållande 10 övningar som utförs i 45 sek. Därefter sker stationsbyte under 15 sek vila. Övningar varierar från vecka till vecka för att skapa dynamik. Här är vi inte styrda efter takt i musiken, men den finns där för att skapa en intensiv träningskänsla och sporra dig till att kämpa ännu hårdare!

Gympa Energy - ca 45 min 
Ett fartfyllt pass med massor av energi och rörelseglädje. Koreografin är enkel för att vi ska få upp pulsen ordentligt. Inga styrkemoment på marken, bara ”lodrätt” träning. Här finns inga rätt eller fel, alla utgår från sina förutsättningar och vi släpper lös den härliga känslan av ett porlande endorfinrus i kroppen.

Intervall Puls 
Intervall Puls är ett kontitionspass där löpning/jogg/gång varvas tillsammans med styrkeinslag. Passet anpassar du själv efter humör och kondition!

Danze/Tabata
Ett pulspass med den oväntade och roliga kombinationen dans och intervallträning (Tabata).Vi mjukar upp kroppen under det 30 minuter långa Danze-passet där olika dansstilar/musik blandas, t ex disco, afrodans, latino och bollywood. Enkel koreografi gör det lätt att hänga med! Vi är rejält varma när det är dags för Tabata-delen som är 18 minuter lång, där vi tar oss igenom 6 olika övningar, både stående och på marken, som vi kör totalt 6 varv. Intervallerna är 20 sekunders arbete och 10 sekunders vila. Efter det blir det välbehövlig nedvarvning och stretch. Glöm inte matta och vattenflaska! 

Zumba
Zumba Fitness® är en lekfull, latinoinspirerad träningsmetod där du kommer i form enbart genom att dansa! Med enkla rörelser till härliga, exotiska rytmer glömmer du bort att du tränar. Ett Zumba®-pass består av intervaller där snabba och långsamma rytmer kombineras för att både bygga upp muskler och träna konditionen. Musik och koreografi inspireras genom en mix av dansstilar från hela världen, tex. salsa, samba, merengue, cumbia, flamenco, street, afrikanskt, dance hall och mycket mera. Ledorden är: roligt, svettigt och som ett stort dansparty som får dig att längta efter mera!

Tabata
Tabata är ett högintensivt pass med intervallträningsfokus. Vi kör 8 intervaller á 20 sekunder maximal ansträngning och vilar sedan 10 sekunder. På knappt 4 minuter har man kört en tabata-intervall. Vi kommer köra 7 intervaller under ett pass. Rörelserna varvas så olika muskelgrupper belastas och ger olika pulsnivåer. Övningarna är anpassningsbara så både den vältränade och nybörjaren får en lagom utmaning.

HIIT Cardio/Styrka/Core
Ett pass som blivit ett riktigt "lördagsnöje" under vårens utomhusträningar! Vårt intervallpass inleds med cirka 10 minuters uppvärmning och sedan kör vi varierande styrkeövningar (med hjälp av gummiband som finns att låna) och pulshöjande cardiointervaller, både stående och på marken. Vi jobbar 45 sekunder och vilar 15 sekunder i totalt 24 minuter. 

Allt avslutas med ett avsnitt Core där vi under 7 intensiva minuter jobbar med bålmuskulaturen, samt en stunds rörlighetsövningar. Glöm inte matta och vattenflaska!

Moowy
Ett pass med dynamiska rörlighetsövningar till skön musik. Många av övningarna är inspirerade av yogan. Under 45 minuter tar vi oss från stående position till fyrfota, sittande och slutligen liggande, så glöm inte att ta med dig en matta, och gärna varma kläder eller en filt till den avslutande nedvarvningen och vilan. Var gärna barfota. Du utgår från din egen kropps förmåga och det går bra att anpassa övningarna. 

Yoga
Yoga är ett effektivt verktyg för att skapa balans mellan kropp och sinne. Yoga är inte bara fysiska träning, den kan mer beskrivas som ett slags system med olika positioner ("asanas") i kombination med andnings- och avslappningsövningar som ökar styrkan, smidigheten och välbefinnandet. Tankar kring prestation och "måsten" är vi befriade från när vi yogar, utan vi accepterar och utgår från oss själva, dagsformen och känslan av här och nu. Var i kroppen känns de olika övningarna, och hur känns de? Har jag lust att utmana mig själv, eller har jag en dag när jag bara vill ta det lugnt, krypa ihop i "Barnets position" och andas? Allt är okej och du bestämmer själv. Bekväma, löst sittande kläder, funkar bäst. Vi tränar barfota, så du kan lämna gympaskorna hemma. Varje pass inleds med uppvärmning och avslutas med avslappning. Var snäll och kom i god tid, det hjälper oss att få en skön lugn stämning redan från början. Glöm inte att ha med egen yogamatta till Yogan.

Gympa 
Gympa Classic är en allsidig och effektiv träningsform för dig som tycker om att träna i grupp. Här bättrar du på din kondition, rörlighet och styrka till enkel och rolig koreografi. Vi använder kroppen som belastning och utmanar stabilitet och koordination. Konditionsdelen innehåller en del hopp och pulshöjande steg. Nivån är utmanande och innehåller variation i tempo och belastning. Men glöm inte - du kan alltid anpassa till din förmåga! Ett härligt pass med rörelser som är väl anpassade till musiken!

Powerwalk X-tra allt

Power walk X-tra allt - rask promenad med stopp för övningar för styrka, kondition och flexibilitet. Varje övning körs 2x30 sekunder med 10 sekunders vila och vid varje stopp gör vi 1-2 övningar. Allt i egen takt och förmåga. Ett riktig energi boost pass som passar alla!

 

Tillbaka
Webbportalen producerad av Loominize Media 2018