STARTSCHEMANGRUPPTRÄNINGBARNPRISER/ANMÄLANLEDAREFÖRENINGENFAQKONTAKTA OSS
VECKA 48

Vi kommer erbjuda utomhus-träning måndag 23/11 och tisdag 24/11 och efter det tar verksamheten för alla födda 2005 eller tidigare paus, i väntan att få tydligare besked vad som gäller för oss som förening och om vi kan fortsätta erbjuda anpassad utomhusträning. Vi återkommer så snart vi har mer information från Regeringen och Svenska Gymnastikförbundet.

MÅNDAG 23/11 

11:30-12:15 
Promenad Senior 
Samling: Kungsängen Station/ Coop
Ledare: Kjerstin 

18:00-19:00
Gympa Energy 
Samling: Lillsjöskolan Grusplan 
Ledare: Lillemor 

18:00-19:00
Gympa 
Samling: Planen bakom Finnstaskolan 
Ledare: Anna

Tisdag 24/11
Kl 18:00-19:00
Danze / Tabata
Samling: Planen bakom Finnstaskolan 
Ledare: Karin 

Kl 18:15-19:15 
Boot Camp combo styrka/kondition
Samling: Ekhammarskolans skolgård
Ledare: Kattis/Annika
 

Det kan vara skönt att ha med sig ett par träningshandskar och en träningsmatta/underlag! 

Träna bara om du känner dig 100% frisk och var noga med att hålla avstånd på passen. 

 

//GYMMIX UPPLANDS-BRO
Dagens pass
Barngympa
Samarbeten
GYMMIX UPPLANDS-BRO X BOOTCAMP
Inlagd 2020-08-21

6 VECKORS UTMANING

BOOTCAMP med Annika och Kattis!

2 dagar i vecka i 6 veckor - Start vecka 35

BootCamp kommer från USA och är namnet på en del av den träning som män och kvinnor genomgår i marinen, armén etc. Den del som kallas BootCamp är den slutgiltiga prövningen. De som klarar av BootCamp (kommer ifrån det engelska ordet boot = stövel, känga) får sin examen.

Övningarna i passet kommer ifrån den riktiga BootCamp-träningen och är kraftfulla, energiska, krävande, utmanande och tuffa men samtidigt basövningar som alla klarar av.  Den mentala delen är stor i BootCamp. Det gäller att hela tiden utmana sig själv och inte ge upp. Gruppsamhörigheten är en annan stor del. Du tävlar mot dig själv och peppar övriga deltagare och lämnar ingen i sticket. Passet kan anpassas efter egen förmåga och passar därför alla så länge du är inställd på att vi tränar på underlag som finns utomhus och övningarna utförs både ståendes och liggandes på marken.

Vi har lagt upp passen på två dagar i veckan, ett pass med fokus på kondition och ett pass med fokus styrka. Vi kommer att köra utomhus i ALLA väder. Du ska därför till träningen ha med dig/på dig:

Oömma kläder 

Handskar

Två mindre vikter (det fungerar jättebra med två petflaskor fyllda vatten eller sand)

Extra mycket vatten att dricka 

Om du vill kan du även ha med dig:

Träningsmatta 

Hopprep/rep som kan fungera som hopprep

Tisdagar 18:30-19:30  Lilljsjön badplats övre parkering
Lördagar 9:30-10:30  Lillsön badplats stranden 

Hjärtligt välkomna!

Tillbaka
Webbportalen producerad av Loominize Media 2018