StartSchemaGruppträningBarnLedareBörja Träna / PriserFöreningenKontakta Oss
After Work
As(s) you like
Bootycore X-tra allt
Cirkelfys
EFIT
Gympa Basic
Gympa Classic
Gympa intense
HIIT Core
HIIT Styrka och rörlighet
HIIT Styrka/Cardio/Rörlighet
Mammaträning
Moowy
Puls
Qigong
Seniorgympa
Seniorstyrka
Skivstång Puls
Spinning (Max 24st)
Spinning Puls (Max 24st)
Tabata
Yinyoga
Yoga
Zumba
Träningsformer
HIIT Core
Gymmix HIIT är ett tufft och fartfyllt gruppträningspass som passar alla som vill ha ut så mycket som möjligt av träningen på kortast möjliga tid! HIIT finns med olika inriktningar, t ex HIIT Core, HIIT Styrka, HIIT Cardio m fl. Passen sker i intervallform där du jobbar i 45 sekunder och vilar i 15 sekunder. Övningarna är funktionella och involverar stora muskelgrupper såväl som små stabiliserande muskler.

På detta pass ligger fokus på coremuskulaturen. Efter uppvärmning jobbar vi i ca 20-25 minuter enligt HIIT-modellen (45 sekunder arbete, 15 sekunder vila). Vi använder både den egna kroppen som belastning och tar ibland hjälp av gummiband (finns att låna.. Varje pass avslutas med 8 snabba Tabataintervaller (20 sekunder arbete, 10 sekunder vila). Ta gärna med egen träningsmatta.
Musiklistor för
Micke S.'s HIIT Core-lista
Webbportalen producerad av Loominize Media 2015