STARTSCHEMANGRUPPTRÄNINGBARNPRISER/ANMÄLANLEDAREFÖRENINGENFAQKONTAKTA OSS
Träningsformer
CoreYoga

Yoga har utvecklats till en träningsform som kan varieras i det oändliga. Alla yogapositioner innebär att vi behöver jobba med bål- och ryggmuskulaturen och i CoreYogan tar vi den träningen ett steg längre. Passet igenom fokuserar vi på muskelgrupperna kring magen och ryggen, områden där det är vanligt att man får ont, inte minst genom för mycket stillasittande, för lite eller för ensidig träning. Har vi en stark bål blir all träning betydligt lättare!Varför är det då viktigt att träna coren, eller bålen som vi säger på svenska?

Bålen är kroppens kärna och den ansvarar också för många viktiga kroppsfunktioner, sådant du kanske tar för givet när allt fungerar som det ska. Har vi stabilitet i rygg och mage är det inga problem att gå rakryggad och bära en tyngre ryggsäck, eller att bära en matkasse från affären. Den som har haft ont i ryggen vet att ryggbesvär kan göra att de flesta naturliga rörelser blir problematiska. Många ryggbesvär kan bli avhjälpta av att stärka upp musklerna i ländryggen och runt bålen.

En stark coremuskulatur gör det lättare för dig att hålla upp kroppen och medför att risken för att få problem med rygg, nacke och axlar minskar.Under passet varvar vi mellan att sträcka ut och stärka upp coremusklerna genom yogaövningar av olika intensitet, där du kanske upplever några som lite lättare och andra som mer utmanande, allt beroende på din dagsform. Oavsett vilken nivå du befinner dig på stärker du upp området mitt på kroppen och som i all yoga utgår du från dina unika förutsättningar.

Ta med dig en yogamatta och en filt som du kan svepa runt dig i passets avslutande, välförtjänta vila.  

Musiklistor för
Webbportalen producerad av Loominize Media 2018