Start
Integritetspolicy
Gruppträning
Träningsformer
Schema
Schemaändringar
Barnverksamhet
Ledare
Styrelsen
Kalender / Events
Hallar & Lokaler
Börja Träna / Priser
Ordningsregler
Föreningen
Kontakta Oss
Pratbubblan
Dagens pass
Barngympa
Träningsformer
ABBA-gympa
Ett härligt gympapass där vi framförallt tränar kondition och smidighet, men även benstyrka. Allt detta till musik signerad av ABBA, ibland äkta vara, ibland covers. Vi håller oss på fötter hela passet (ingen liggande/sittande styrka). Koreografin är lätt till medelsvår, vi fokuserar mycket på känslan, njuter av musiken och blir riktigt varma och endorfinfyllda! Passet är 50 min långt inklusive kortare stretch.
After Work
Olika pass och ledare varje gång.
Bootycore
Bootycore fokuserar på, som namnet antyder, din ”booty” och din ”core” alltså muskulaturen i främst rumpa och bål. Men eftersom alla muskler hänger ihop kommer hela kroppen få en härlig genomkörare. Första delen av passet fokuserar på ben och rumpa och den andra delen har fokus på överkroppen. Passet genomförs i intervaller där du jobbar 30 sekunder i taget. Medtag gärna egen träningsmatta.
CirkelFamilj

Cirkelfamilj är passet där barn och vuxna kan träna tillsammans. Det är drop-in som gäller på passet men här är även barnen välkomna! Passet är anpassat efter att barn och vuxen kan träna tillsammans. Efter en gemensam uppvärmning bygger vi upp stationer där ni kan utmana varandra i vem som kan hänga längst i en bom, vem som får mjölksyra först i jägarvila och vem som smidigast tar sig igenom rockringarna! Övningarna blandar grovmotorik, koordination, kondition, styrka, spänst och rörlighet. Du gör stationerna efter egen förmåga och i egen takt. Passet avslutas med en pulshöjare och därefter nedvarvning och kortare stretch. 

Lämplig ålder på barnet är från 6 år men du som vuxen ansvarar för ditt barn och avgör när barnet är redo. Någon övre ålder finns inte. Övningarna kan du göra tillsammans med din 9-åring likaväl som med din tonåring!

För detta pass gäller att den vuxna ska ha giltigt träningskort medan barnet endast behöver vara medlem hos oss. 

VIKTIGT! För allas säkerhet ska samtliga på våra pass vara försäkrade. En olycksfallsförsäkring ingår i medlemsskapet i Gymmix Upplands-Bro och även i engångsbiljetter. För att ditt barn ska vara försäkrat på CirkelFamilj är det därför viktigt att barnet är medlem hos oss (kostnad 100 kr per verksamhetsår HT-17/VT-18). Försäkringen är personlig och det är ditt ansvar som vuxen att se till att barnet du har med dig är medlem och därmed försäkrad.

Cirkelfys
Cirkelfys är ett stationsbaserat pass med fokus på styrka och en del kondition. Du utmanas med hjälp av både kroppstyngd, vikter och andra redskap så när du går därifrån ska din kropp fått sig en rejäl genomkörare. Varje pass består av 3 varv innehållande 10 övningar som utförs i 45 sek. Därefter sker stationsbyte under 15 sek vila. Övningar varierar från vecka till vecka för att skapa dynamik. Här är vi inte styrda efter takt i musiken, men den finns där för att skapa en intensiv träningskänsla och sporra dig till att kämpa ännu hårdare!
EFIT
EFIT är Gymnastikförbundets svar på Crossfit. Det är ett högintensivt pass som består av olika sammansatta funktionella övningar. Hela kroppen får skön träning och pulsen är stundtals riktigt hög. Varje pass består av 3 block, 5 minuter vardera. Övningarna är anpassningsbara så att både den vältränade och nybörjaren får en ”lagom utmaning”. Övningarna utförs individuellt men gruppen ger inspirationen att ta i det lilla extra! Passet kräver ingen taktkänsla.
Gympa Basic
I Gympa Basic tränar vi växelvis kondition, rörlighet och styrka, allt sker i takt med inspirerande musik som förhöjer träningsupplevelsen. Vi har alltid någon fot i golvet, så inga höga hopp eller löpning ingår, däremot stora rörelser som engagerar många muskelgrupper och ger minst lika bra träningseffekt. Styrkeövningarna utförs med mindre hävstångseffekt (exempelvis push-ups på alla fyra) men kan självklart varieras efter individuell förmåga.

Koordinationen är enkel och upprepningarna av rörelserna är jämförelsevis många, så att du som deltagare snabbare "hittar rätt" och kan få bra effekt av varje övning. Gympa Basic passar både dig som är träningsovan och dig som vill ha "ren", enkel träning med många upprepningar.
Gympa Classic
Gympa Classic är en allsidig och effektiv träningsform för dig som tycker om att träna i grupp. Här bättrar du på din kondition, rörlighet och styrka till enkel och rolig koreografi. Vi använder kroppen som belastning och utmanar stabilitet och koordination. Konditionsdelen innehåller en del hopp och pulshöjande steg. Nivån är utmanande och innehåller variation i tempo och belastning. Men glöm inte - du kan alltid anpassa till din förmåga! Ett härligt pass med rörelser som är väl anpassade till musiken!
HIIT Core
Gymmix HIIT är ett tufft och fartfyllt gruppträningspass som passar alla som vill ha ut så mycket som möjligt av träningen på kortast möjliga tid! Finns med olika inriktningar. Denna termin erbjuder vi HIIT Core, HIIT Styrka och HIIT Styrka och rörlighet. Passen sker i intervallform där du jobbar i 45 sekunder och vilar i 15 sekunder. Övningarna är funktionella och involverar stora muskelgrupper såväl som små stabiliserande muskler.

På detta pass ligger fokus på coremuskulaturen. Efter uppvärmning jobbar vi i ca 20-25 minuter enligt HIIT-modellen (45 sekunder arbete, 15 sekunder vila). Vi använder både den egna kroppen som belastning och tar ibland hjälp av gummiband (finns att låna.. Varje pass avslutas med 8 snabba Tabataintervaller (20 sekunder arbete, 10 sekunder vila). Ta gärna med egen träningsmatta.
HIIT Styrka
Gymmix HIIT är ett tufft och fartfyllt gruppträningspass som passar alla som vill ha ut så mycket som möjligt av träningen på kortast möjliga tid! Finns med olika inriktningar. Denna termin erbjuder vi HIIT Core, HIIT Styrka och HIIT Styrka och rörlighet. Passen sker i intervallform där du jobbar i 45 sekunder och vilar i 15 sekunder. Övningarna är funktionella och involverar stora muskelgrupper såväl som små stabiliserande muskler.

Detta pass har fokus på styrkeövningar för överkroppen. Efter uppvärmning jobbar vi i ca 20-25 minuter enligt HIIT-modellen (45 sekunder arbete, 15 sekunder vila). Vi använder både den egna kroppen som belastning och tar ibland hjälp av gummiband (finns att låna.. Varje pass avslutas med 8 snabba Tabataintervaller (20 sekunder arbete, 10 sekunder vila). Ta gärna med egen träningsmatta.
HIIT Styrka och kondition
Gymmix HIIT är ett tufft och fartfyllt gruppträningspass som passar alla som vill ha ut så mycket som möjligt av träningen på kortast möjliga tid! Finns med olika inriktningar. Denna termin erbjuder vi HIIT Styrka och Kondition, HIIT Styrka och HIIT Styrka och rörlighet. Passen sker i intervallform där du jobbar i 45 sekunder och vilar i 15 sekunder. Övningarna är funktionella och involverar stora muskelgrupper såväl som små stabiliserande muskler.

Detta pass har fokus på styrketräning för axlar, armar, rygg och mage. Varje styrkeövning varvas med en konditionsövning. Efter uppvärmning jobbar vi enligt HIIT-modellen (45 sekunder arbete, 15 sekunder vila). Vi använder främst den egna kroppen som belastning men i vissa övningar kan lättare vikter användas. Passet avslutas med Pulshöjande Tabataintervaller (20 sekunder arbete, 10 sekunder vila) innan avslappning och stretch tar vid.
HIIT Styrka och rörlighet
Gymmix HIIT är ett tufft och fartfyllt gruppträningspass som passar alla som vill ha ut så mycket som möjligt av träningen på kortast möjliga tid! Finns med olika inriktningar. Denna termin erbjuder vi HIIT Core, HIIT Styrka och HIIT Styrka och rörlighet. Passen sker i intervallform där du jobbar i 45 sekunder och vilar i 15 sekunder. Övningarna är funktionella och involverar stora muskelgrupper såväl som små stabiliserande muskler.

Detta pass har fokus på styrketräning för hela kroppen. Efter uppvärmning jobbar vi i enligt HIIT-modellen (45 sekunder arbete, 15 sekunder vila). Vi använder oss i vissa övningar av redskap som stepbräda, skivstång, viktplattor och hantlar medan andra övningar utförs med den egna kroppen som belastning. Passet innehåller även några tabataintervaller (20 sekunder arbete, 10 sekunder vila) och en del för ökad rörlighet.
Mammaträning
Mammaträningen riktar sig framförallt till dig som vill stärka upp kroppen från grunden efter en graviditet. Vi jobbar med rörlighet, styrka och stabilitet med hjälp av den egna kroppsvikten.

Passet kan anpassas efter egen förmåga för att följa din utveckling. Det rekommenderas att efterkontroll hos läkare eller mödravård är genomförd innan du börjar träna. Ditt barn är givetvis välkommen med på träningen - så länge hen är frisk och under din uppsikt. Passet passar även bra för dig som av annan anledning är i behov av att på ett skonsamt och uppbyggande sätt komma igång med träning.

Ta gärna med egen träningsmatta!
Qigong
Qigong består av enkla, långsamma, meditativa rörelser som använts i Kina i tusentals år. Fysisk och mental träning som ökar vårt kroppsmedvetande, stärker immunförsvaret och välbefinnandet. Vi lär oss att styra Qi med hjälp av medvetandet. Kom i bekväma kläder som inte sitter åt. Övningarna görs stående, men det går bra att sitta på stol om man behöver det.
Rörlighet
Bibehåll/förbättra din rörlighet med hjälp av detta sköna morgonpass. Vi går igenom kroppens rörelseapparat till lugn och harmonisk musik, vissa övningar är hämtade från yogan, andra inte. Ibland tar vi hjälp av takten i musiken och arbetar dynamiskt, ibland stannar vi längre stunder i de olika positionerna. Var och en utgår från egen förmåga och egna förutsättningar.Ta med dig yoga-/träningsmatta och gärna en filt till avslappningen.
Seniorpass
Ett pass utformat i 2 delar och med tanke på seniorers behov av träning. Med längre uppvärmning, enklare rörelser/koordination och styrketräning som utgår från din nivå. Med kroppen som redskap i alla delar bygger du skonsamt upp styrka och rörlighet. Musiken hjälper till att öka rörelseglädjen och träningslusten. Detta är också ett lämpligt pass för dig som kanske inte har tränat tidigare och vill komma igång, eller bara komma igen efter en längre skadeperiod.
Seniorstyrka
Detta pass utgår från seniorers behov av styrketräning. Du utgår från din nivå och jobbar upp styrkan, med kroppen som belastning. Efter uppvärmningen jobbar vi i stationer med återhämtning mellan varje moment. De flesta stationer innebär övningar på golvet. Detta är också ett lämpligt pass för dig som kanske inte har tränat tidigare och vill komma igång, eller bara komma igen efter en längre skadeperiod.
Skivstång
Styrkepass där du med hjälp av skivstång, fria vikter samt stepbräda tränar igenom hela kroppen till peppande musik. Passet passar alla, nybörjare till avancerade. Du tränar utifrån egen förmåga och ledaren ger tekniktips så att du får ut så mycket som möjligt av passet.
Skivstång Puls
Samma upplägg som Skivstång men passet innehåller även en pulshöjande del samt en del för ökad rörlighet.
Spinning (Max 24st)
Spinning är ett effektivt och pulshöjande konditionspass där du på en spinningcykel arbetar med tempo och motstånd i takt till energigivande musik. Ledaren inspirerar, peppar och guidar dig genom passet. Du arbetar hela tiden efter din egen förmåga. Spinning är för alla! Du kan i stor utsträckning välja intensitet utifrån dina förutsättningar och dagsform. Oavsett om du vill köra stenhårt eller ta det lite lugnare är spinning ett bra val. Spinning arbetar utifrån kroppens eget rörelsemönster vilket gör den till en skonsam träning för lederna och risken för skador är minimal.
Spinning Puls (Max 24st)
På måndagar finns möjlighet att kvittera ut ett numrerat pulsband som man fäster runt bröstkorgen. Din puls registreras och visas anonymt på väggen framme vid ledaren. Du får en direkt feedback på din träningsinsats och kan med hjälp av pulsen styra intensiteten under passet. Ledaren guidar dig genom de olika pulszonerna under passets gång.
Tabata
Tabata är ett högintensivt pass med intervallträningsfokus. Vi kör 8 intervaller á 20 sekunder maximal ansträngning och vilar sedan 10 sekunder. På knappt 4 minuter har man kört en tabata-intervall. Vi kommer köra 7 intervaller under ett pass. Rörelserna varvas så olika muskelgrupper belastas och ger olika pulsnivåer. Övningarna är anpassningsbara så både den vältränade och nybörjaren får en lagom utmaning.
Yoga
Yoga är ett effektivt verktyg för att skapa balans mellan kropp och sinne. Yoga är inte bara fysiska träning, den kan mer beskrivas som ett slags system med olika positioner ("asanas") i kombination med andnings- och avslappningsövningar som ökar styrkan, smidigheten och välbefinnandet.

Tankar kring prestation och "måsten" är vi befriade från när vi yogar, utan vi accepterar och utgår från oss själva, dagsformen och känslan av här och nu. Var i kroppen känns de olika övningarna, och hur känns de? Har jag lust att utmana mig själv, eller har jag en dag när jag bara vill ta det lugnt, krypa ihop i "Barnets position" och andas? Allt är okej och du bestämmer själv.

Så vitt vi vet kommer yoga ursprungligen från Indien och är minst 5000 år gammal. Ordet yoga är sanskrit och betyder förening/balans. I Gymmix Yoga fokuserar vi mycket på den fysiska träningen, men strävar självklart också efter att deltagarna ska finna en skön känsla inombords. Vi vill poängtera att ingen religion finns kopplad till vår yoga.

Bekväma, löst sittande kläder, funkar bäst. Vi tränar barfota, så du kan lämna gympaskorna hemma. Varje pass inleds med uppvärmning och avslutas med avslappning. Var snäll och kom i god tid, det hjälper oss att få en skön lugn stämning redan från början.

Glöm inte att ha med egen yogamatta till Yogan.
Zumba
Zumba Fitness® är en lekfull, latinoinspirerad träningsmetod där du kommer i form enbart genom att dansa! Med enkla rörelser till härliga, exotiska rytmer glömmer du bort att du tränar. Ett Zumba®-pass består av intervaller där snabba och långsamma rytmer kombineras för att både bygga upp muskler och träna konditionen.

Musik och koreografi inspireras genom en mix av dansstilar från hela världen, tex. salsa, samba, merengue, cumbia, flamenco, street, afrikanskt, dance hall och mycket mera. Ledorden är: roligt, svettigt och som ett stort dansparty som får dig att längta efter mera!
Pratbubblan
Postad 2018-07-16 12:40:11
Kattis - informationsansvarig skriver:
Bilden som refereras till i föregående inlägg är bilden som finns i dagens publicerade facebook-inl... Läs mer!
Samarbeten
Webbportalen producerad av Loominize Media 2015